Saturday, September 13, 2008

How to play DoTa? (Beginner Guide) Part 1

အရင္ဆံုး DoTa ဆိုတာ ဘယ္လို ဂိမ္းမ်ဳိးလဲလို႔ေျပာျပပါမယ္။

Warcraft III : Frozen Throne ရဲ႕ Custom Map ထဲက Three Corridor လိုဂိမ္းမ်ဳိးပါ။
ကိုယ္ကစားမယ့္ Hero ကို ေရြးၿပီး တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ ပင္မ အေဆာက္အအံုကို ၿပိဳေအာင္ၿဖိဳရတာပါ။
တစ္ျခားဂိမ္းေတြနဲ႔ DoTa ရဲ႕ကြာျခားခ်က္က Hero ေတြအရမ္းမ်ားတယ္။ ပစၥည္းကို တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ေပါင္းၿပီး ေနာက္အသစ္တစ္ခု လုပ္လို႔ရတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္လည္း အခုမွ စေဆာ့မယ့္သူေတြအတြက္ ခက္ခဲပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီ Guide ကိုဖတ္ၿပီးရင္အနည္းဆံုးေတာ့ နားလည္လာမယ္။ ကစားတတ္လာမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

ဘာေတြသိထားရမလဲ။
၁။ Hero အမ်ဳိးအစားဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးရွိသလဲ။
၂။ စထြက္ဘယ္ပစၥည္းေတြ ဆက္သင့္လဲ။
၃။ ကိုယ့္အတြက္အေကာင္းဆံုးလမ္းက ဘယ္လမ္းလဲ။
၄။ DoTa အေခၚအေ၀ၚေတြ နဲ႕ စထြက္ကစားနည္း။

၁။ Hero အမ်ဳိးအစားဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးရွိသလဲ။
အရင္ဆံုး Hero ေတြကိုကိုယ့္မွာပါတဲ့ skill ေပၚမူတည္ၿပီး Attacker နဲ႕ Supporter ဆိုၿပီးအရင္ခြဲလိုက္ပါမယ္။
(ဒါကေတာ့ အခုမွစေဆာ့သူေတြအတိုက္ခြဲတတ္ဖို႔ ခက္ပါတယ္)

Attacker - ရန္သူ Hero ကိုလြယ္လြယ္ကူကူနဲ႕ တိုက္လို႔ရမယ့္ skill ေတြပါမယ္။

Supporter – Skill ေတြက ရန္သူ႔ Hero ကိုတိုက္ရိုက္တိုက္လို႔မရေပမယ့္ ကိုယ္ Team အတြက္အေထာက္အကူျဖစ္ေစတယ္။

ေနာက္ၿပီး Hero မွာ Strength, Agility, Intelligence ဆိုၿပီး Type သံုးမ်ဳိးရွိပါတယ္။

Strength - အစပိုင္းမွာအႏွိမ္ခံရတတ္ေပမယ့္ ပြဲၾကာေလပိုေကာင္းေလ ဆိုတဲ့ေကာင္ေတြပါ။
အားသာခ်က္
ေသြး (Hit Point) အရမ္းမ်ားတယ္။
အားနည္းခ်က္
Mana အရမ္းနည္းတယ္။ Armor နည္းတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ Melee(အနီးကပ္သာတိုက္လို႔ရလို႔) ေတြျဖစ္လို႔ အစမွာ Range ေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ အႏွိမ္ခံရတတ္တယ္။

Agility - တစ္ပြဲလံုးကစားလို႔ေကာင္းတဲ့ေကာင္ေတြပါ။ အခုမွ စကစားသူေတြအတြက္ေကာင္းပါတယ္။ Hero အမ်ားစုက attacker ေတြျဖစ္တယ္။
အားသာခ်က္
ခုတ္တာအရမ္းျမန္တယ္။ Armor ေကာင္းတယ္။ သူ႔အတြက္ပစၥည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတယ္။
အားနည္းခ်က္
ေသြးနည္းတယ္။ Intel ေတြနဲ႕ေတြရင္ ခဏခဏ Base ကိုျပန္ရတတ္တယ္။

Intelligence - အစပိုင္းနဲ႕ အလယ္ပိုင္းမွာ အရမ္းေကာင္းတယ္။ အျပင္းစား skill (spell) ေတြနဲ႔ပါ။ တစ္၀က္ေလာက္က Attacker ျဖစ္ၿပီး တစ္၀က္ေလာက္က supporter ေတြပါ။
အားသာခ်က္
Mana ရွိရင္ ရွိသေလာက္ ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ေကာင္ေတြပါ။ တစ္ဖက္ Hero ကို အရမ္းႏွိမ္လို႔ေကာင္းတယ္။ Intel အတြက္ပစၥည္းကအမ်ားဆံုးရွိတယ္။
အားနည္းခ်က္
အေပ်ာ့ဆံုး Hero ေတြပါ။ အစမွာဆို ၁၀ ခ်က္ေလာက္ခုတ္တာခံရတာနဲ႔တင္ ေသႏိုင္တယ္။
Intel ကို counter လုပ္ႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြရွိတယ္။ (ဥပမာ - Hood, Necrominicon, Diffusal Blade)

Hero ကို ကစားတဲ့ ပံုေပၚမူတည္ၿပီး ေနာက္ထပ္ႏွစ္မ်ဳိးထပ္ခြဲလို႔ရတယ္။
Nuker, Tanker, Disabler ေတြပါ။

Nuker ဆိုတာက တစ္ဖက္ Hero ကို battle မ၀င္ခင္ (သို႔) ၀င္၀င္ခ်င္း ေသြးၿပိန္းသြားေအာင္/ ေသသြားေအာင္လုပ္လို႔ရတဲ့ spell ေတြပါတဲ့ ေကာင္ကို ေခၚတာပါ။ အမ်ားစုကေတာ့ Intel ေကာင္ေတြပါ။
လူသိမ်ားဆံုးကေတာ့ Lich, Slayer

Tanker ဆိုတာက ကိုယ့္ Team က Tower ခ်ဳိးေနတဲ့အခါ Tower ပစ္တာကို ခံၿပီးေနေနေပးသူ (သို႔) ကိုယ္ Hero ေတြ ထြက္ေျပးခ်ိန္မွာ ေနာက္မွေနခဲ့ၿပီး ေျပးႏိုင္ေအာင္ကူညီေပးႏိုင္သူ (သို႔) Battle ၀င္ေနခ်ိန္မွာ တစ္ျခားဖက္က creep ေတြခုတ္တာကိုခံေနေပးသူပါ။ အမ်ားစုက strength ေတြပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ Agility ကိုလည္း Tanker အျဖစ္သံုးႏိုင္ပါတယ္။
Agility Tanker ကေတာ့ - AntiMage, Faceless Void
Antimage က Intel Hero ေတြကို ေကာင္းေကာင္း Tanker လုပ္ႏိုင္တယ္။ Butterfly နဲ႔ Offering ၿပီးရင္ Strength ေတြကိုေတာင္ Tanker အျဖစ္လုပ္ႏိုင္တယ္။

Disabler ေတြက တစ္ဖက္ Hero ကိုတိုက္ပြဲထဲမွာ ၀င္မပါႏိုင္ေအာင္ (သို႔) ကိုယ္ဖက္က သတ္ရလြယ္ေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္သူေတြပါ။ Disable Skill ေတြက Stun, Hex, Silent … စတာေတြပါ။
Hero ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ Disabling Skill ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါပါတယ္။
Disabler + Nuker အျဖစ္ကေတာ့ Demon Witch, Shadow Shaman ကိုအသိမ်ားတယ္။

၂။ စထြက္ဘယ္ပစၥည္းေတြ ဆက္သင့္လဲ။
ပစၥည္းအေသးေတြနဲ႔စပါ။ စထြက္မွာပစၥည္းအႀကီးနဲ႔စလိုက္ရင္ ကိုယ့္ဖက္ကအမ်ားႀကီးနစ္နာသြားလိမ့္မယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္တစ္ဖက္က Hero ကိုသတ္ႏိုင္တယ္ထားအံုး၊ သူက ခဏေလးနဲ႔ျပန္ထြက္လာမယ္။
စထြက္သံုးသင့္တာေတြက Bracer, Wraith Band, Null Talisman ဆိုတဲ့ Item ေတြပါ။
ေသြးျပန္ျဖည့္ဖို႔က Tango, Healing Slave စတာေတြကို၀ယ္ပါ။

Tango နဲ႔ Healing Slave ဘာကိုေရြးမလဲ။
Melee ဆိုရင္ Tango ကိုေရြးပါ။ Range ဆိုရင္ Healing Slave ကိုေရြးပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ Healing Slave က Damage ထိသြားရင္ ပ်က္သြားတယ္။ Melee ကအနီးကပ္ Creep စားဖို႔နဲ႔ Denied လုပ္ဖို႔လိုလို႔ Tango ကပိုအသံုး၀င္တယ္။ တစ္ခုဆီ၀ယ္ထားခ်င္လည္းျဖစ္ပါတယ္။

Ring of Health နဲ႔ Ring of Regen က 3 vs 3 ေလာက္မဟုတ္ရင္ မ၀ယ္ပါနဲ႔။

စထြက္မွာ ကိုယ္ဆီမွာရွိတဲ့ ပိုက္ဆံကို အကုန္နီးပါးသံုးႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ ၅၀ ေလာက္ပိုေနရင္ သစ္ကိုင္း၀ယ္သြားပါ။ +1 ဆိုတာကလဲ အစမွာအေရးႀကီးပါတယ္။
+1 ဆိုတာ 19 Hp, 1% attack speed, 13 Mp ရွိတယ္။

၃။ ကိုယ့္အတြက္အေကာင္းဆံုးလမ္းက ဘယ္လမ္းလဲ။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ Range ကအလယ္ Melee က ေပၚ (သို႔) ေအာက္။ ဒီလိုကစားၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ Hero ဆက္သင့္တဲ့ ပစၥည္းေတြက ဆိုင္အသစ္ႏွစ္ဆိုင္(အေပၚနဲ႔ ေအာက္) မွာရွိခဲ့ရင္ အေပၚနဲ႔ ေအာက္ကိုသြားပါ။ တစ္ကယ္လို႔ အလယ္ရံုမွာလည္း၀ယ္ရမယ္ဆိုရင္ Sentinel အတြက္ အေပၚလမ္းနဲ႔ Scourge အတြက္ ေအာက္လမ္းကိုသြားပါ။
Sentinel အေနနဲ႔ ေအာက္လမ္း Tower က်ဳိးသြားရင္ ေအာက္လမ္းကိုသြားပါ။
Scourge ဆိုရင္ေျပာင္းျပန္လို႔ မွတ္ပါ။

ဘာလို႔ ဒီလိုေရြးလဲ?
Base ကို ခဏခဏျပန္ရင္ လမ္းထိမ္းခ်ဳပ္မႈက်သလို Lv လည္းကြာသြားႏိုင္တယ္။ DoTa မွာအေရးႀကီးဆံုးကလည္း ဒီႏွစ္ခုပါဘဲ။

၄။ DoTa အေခၚအေ၀ၚေတြ နဲ႕ စထြက္ကစားနည္း။
Creep Blocking - ပြဲစထြက္မွာ ကိုယ္က Creep ေတြေရွ႕ကေနလမ္းကိုပိတ္ၿပီးသြားတာပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္က တစ္ဖက္ Hero ကိုႏွိမ္တာပါ။ ဒီနည္းကို တစ္ခ်ဳိ႕ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ တရားမ၀င္နည္းအျဖစ္သတ္မွတ္ပါတယ္။

Creep Denied - ကိုယ္ Creep ကိုကိုယ္ျပန္သတ္ပစ္တာပါ။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းအားျဖင့္တစ္ဖက္ Hero မွာ Lv မတက္ေတာ့ဘူး။ စကစားသူအေနနဲ႔ ခ်ိန္တတ္ဖို႔က အရမ္းခက္တယ္။

Tower Denied – Creep Denied လိုဘဲ။ ဒါေပမယ့္ Tower ကိုလုပ္တာပါ။ လုပ္သင့္မလုပ္သင့္စဥ္းစားတာ အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ Creep က ၃၀ စကၠန္႔ ကိုတစ္ခါျပန္ထြက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Tower ကေတာ့ တစ္ပြဲလံုးမွာမွ ဒီတစ္ခုဘဲရွိမွာပါ။ Tower Denied လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ တစ္ဖက္အသင္းက ပိုက္ဆံမရေတာ့ပါဘူး။

Neutral Farming - ေတာပုန္းလုပ္တာပါ။ ေတာထဲက creep ေတြကို Lv နဲ႔ ပိုက္ဆံရွာဖို႔အတြက္သတ္တာပါ။ ၁ မိနစ္တစ္ခါျပန္ေပၚပါတယ္။
စထြက္ကစားနည္းကို Beginner Guide အပိုင္း ၂ မွာဖတ္ေပးပါ။ အခုေတာင္ေတာ္ေတာ္မ်က္စိေညာင္းေရာေပါ့။

No comments: